maanantai 18. elokuuta 2014

Reykjavikin keskustassa

Ompas vain ollut hektiset ensimmäiset päivät Islannissa! Olen juossut ympäriinsä hoitamassa asioita, mutta onneksi on ollut aikaa myös rentoutua ja tutustua kämppiksiin. Asun opiskelija-asuntolassa, ja tähän mennessä näyttäisi siltä että kaikki asukkaat ovat puolen vuoden vaihto-opiskelijoita - paitsi minä. On kuitenkin mukava tutustua ihmisiin eri puolilta maailmaa, ja asuntolassa on hyvä fiilis!

Kameraa en ole vielä jaksanut raahata mukanani kaupungille, koska olen joutunut kävelemään paljon, ja tuo järkkärin järkäle painaa aivan liikaa. Luvassa siis instagram ja iphone-kuvamateriaalia, ehkä minä otan joku päivä ihan agendaksi kuvata edes tätä lähinaapurustoa paremmin. :)




Keskustan shoppailukatu Laugavegur kuhisee ihmisiä, lähinnä turisteja - bongasin muutamia kivoja seinämaalauksia, ja entäs tuo suloinen katumaalaus!


Kissoja täällä vilisee vapaana ihan ydinkeskustassakin - tämä kaveri oli löytänyt oikein näköalapaikan :)


Hallgrimskirkja sijaitsee ihan keskustassa, ja on se kyllä näyttävä!


Café Babalú oli kyllä onnekas löytö väsyneelle kävelijälle. Tosi hyvää kakkua ja hauska sisustus!


Babalún vessa oli ehkä tyylikkäin ikinä!


Että tällaiselta näyttää keskusta Reykjavikissa - varsinainen turistirysä! Kauppojen puolesta tuo keskusta on turhan kallis minulle (ja suurimmalle osalle paikallisista), kauempana sijaitsevissa kauppakeskuksissa löytyy ihan tavallisia kauppoja, kuten Lindex. Mutta tuohan tuommoinen ihmisvilinä suuren kaupungin tuntua! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti